Slovník pojmů

slovnik

Ach ten marketingový slang. A nejen ten, pokud čtete můj blog, můžete být začátečník a sám vím, jak je složité orientovat se ve změti slov, kterým nerozumím. Tento článek bude sloužit jako slovník pojmů, na který natrefíme v rámci příspěvků. Budu aktualizovat s každým článkem.

Cookies (koláčky) – jedná se o malé množství dat, která se uloží uživateli přímo do počítače při návštěvě stránky.  Cookies běžně slouží k rozlišování jednotlivých uživatelů, ukládají se do nich uživatelské předvolby apod. Všimli jste si někdy hlášky, která se objevuje na některých webech ohledně cookies? Je to nařízení Evropské unie, každý uživatel, který používá na svých stránkách Google Analytics kód a sbírá díky němu informace o svých klientech ve formě koláčků, musí mít upozornění na svých stránkách.

DRTG – zkratka dynamický retargeting v Skliku. Jedná se o reklamu, která se zobrazuje zákazníkům, kteří navštívili e-shop, prohlíželi si třeba nové horské kolo, ale nenakoupili. Těmto zákazníkům, díky XML feedu, kolo zobrazíme znovu a připomeneme jim tak, že ještě nenakoupili.

Facebook Business Manager – speciální rozhraní, ve která se spravují reklamy na Facebooku (Facebook Ads) a Facebook stránky

Google AdWords Express – jedná se o jednoduší formu Google AdWords, kde jen napíšete tři řádky o vaší firmě a nastavíte rozpočet. O zobrazení reklam se již postará samotný pan Google.

Google AdWords – prostředí, kde se vytvářejí PPC reklamy, ať už reklamy ve vyhledávání, v obsahu (banner), remarketing, video reklamy, atd. Tyto reklamy se pak zobrazují ve vyhledávači Google a na partnerských webech se zobrazují bannery

Seznam Sklik – prostředí, kde se vytvářejí PPC reklamy, ať už reklamy ve vyhledávání, v obsahu (banner), remarketing (u Seznamu retargeting). Reklamy se zobrazují ve vyhledávání od Seznamu a na partnerských webech Seznamu

Twitter Ads – relamy na Twitteru, vytváří se ve speciální prostředí na stránkách ads.twitter.com

XML feed – datový soubor, ve kterém jsou uloženy produkty e-shopu. Díky feedu můžeme exportovat zboží např. do vyhledávačů, čerpají z něj produktové inzeráty, Heuréka, Zboží.cz, atd. Feed obsahuje název produktu, popis produktu,… XML feed se nachází na samostatné URL adrese a vytváří jej většinou programátoři na vyžádání.

Nenechte si utéct žádný článek. Přihlašte se do Newsletteru.

[wysija_form id=”1″]