PPC reklamy krok za krokem: Vytvoření účtů AdWords a Sklik

Jak už víme z předešlého článku, PPC reklamy se dělají přes Seznamácký Sklik a Google AdWords. Dnes si založíme účty. Když jsme u těch účtů, tak to vezmeme od podlahy a vytvoříme i YouTube kanál, který propojíme s AdWords.

Jedna dobrá zpráva na začátek. Potřebujeme jen dvě emailové adresy. E-mail na Seznamu a Gmail od Google. Určitě doporučuji si udělat samostatné e-mailové adresy, oddělené od vašich osobních. Líp se v tom poté vyznáme a taky jde o přístupy k účtu. Máme toho hodně, tak jdeme do toho.

Začneme Sklikem

Doufám, že nemusím procházet vytvoření e-mailu na Seznamu (jednoduše přejdete na vytvoření e-mailu a potom postupujeme stylem další, další, jestli se objeví odsouhlasení smluvních podmínek, tak souhlasíme, atd.).

Díky vytvořenému e-mailu můžeme přejít do Skliku -> tady dáme Přihlásit se a jen se přihlásíme, jo a odsouhlasíme podmínky. Toť skoro vše!

Takhle vypadá prostředí v Skliku. Vidíte vpravo nahoře Registrovat peněženku?

Tak ji zaregistrujeme, proklikneme se do Peněženky.

První věc, co je potřeba udělat je vyplnit fakturační údaje.

A dobít kredit (Tlačítko na dobití najdeme v Přehledu služeb v sekci Peněženka -> Dobít kredit). Dobít jej můžeme čtyřmi způsoby – bankovním převodem, kreditní kartou, přes mBank a SMS.

Seznam účet máme připravený na vytvoření kampaní, sestav, inzerátů, bannerů a všech těch věcí, které vysvětlím v dalším článku.

Teď Google a AdWords

Začneme stejně jako u Seznamu – vytvoříme extra e-mail na Gmailu (zase vše vyplníme, opět souhlas a je to)

E-mail máme, teď vytvoříme účet v AdWords, kde klikneme na Začít hned.

Vyplníme všechny povinné věci: Informace o vaší firmě (e-mail, který jsme vytvořili a webovky), v sekci Vaše první kampaň vyplníme lokalitu (třeba celou ČR), co chceme inzerovat, u reklamy zadáme třeba Zkouška (stejně ji budeme vypínat) a rozpočet nastavíme na 500 Kč, což je minimální měsíční limit. Dalším krokem je Fakturace, kde musíme vyplnit fakturačná údaje, Kreditní/Debetní kartu (bez vyplnění to již nejde) a zkontrolujme časové pásmo, jestli je zde Praha – jako jediná věc pak nelze změnit. Už jen všechno zkontrolujeme a uložíme. Dlouho jsme tu neměli odsouhlasení smluvních podmínek…

To jsem se lekl! Jsme v účtu AdWords Express – co to je naleznete ve slovníku pojmů. V Expressu pozastavme reklamu Zkouška a hned se rozloučíme. AdWords Express používat nebudeme. Přejdeme do klasického AdWordsadwords.google.com. Nastavení nám zůstane stejné.

A jsme tady. Opět v plné parádě připravený AdWords na nové kampaně, sestavy, reklamy, bannery, remarketing, video, atd… 

Jedeme dál.

YouTube kanál

Když jsme u toho AdWords, tak vytvoříme i YouTube kanál. Je to lehké. Na stránkách YouTube se přihlásíme pod vytvořený Gmail účet. Klikneme vlevo na Můj kanál a vyskočí nám okno s vytvořením kanálu, který si jen pojmenujeme a uložíme přes plačítko Vytvořit kanál.

Ať máme vše hotovo, tak si YouTube kanál propojíme s AdWords. Proč je to potřeba? Jednoduše jde o to, že pokud chceme propagovat jakékoli video, které nahrajeme na YouTube (klasická reklama před začátkem videa, která jde nebo nejde přeskočit), tak k tomu potřebujeme AdWords.

Propojit účty jde dvěma způsoby, přes AdWords účet a přes YouTube účet, je jen na vás, jak je propojíte. My si zkusíme propojení přes YouTube.

Před tím, než budeme cokoli propojovat, tak je dobré mít v YouTube kanále nahrané nějaké video. Pokud nemáme, tak v sekci Nahraná videa v YouTube kanále přes tlačítko nahrajte video jej prostě nahrajme (samozřejmě první nějaké natočte). Nakonec klikněte na tlačítko Publikovat. Projděte si klidně všechna nastavení videa, jde třeba vypnout komentáře, přeložit video, atd… Po publikování videa se nám ukáže jeho URL.

Jdeme na samotné propojení, v YouTube kanále se přes ozubené kolečko (Nastavení) proklikneme do Pokročilých nastavení, kde je sekce Kanál -> Rozšířené -> a v ní tlačítko Připojit účet AdWords.

Vyskočí na nás okno s výzvou o zadání Google AdWords účtu, tak jej prostě zadáme (nápověda, kde číslo najdeme nám nabízí v bublině). V dalším kroku si zvolíme jen název, necháme vše zaškrtnuté a dáme dokončit.

Poslední věc, co je potřeba, je přejít do vytvořeného AdWords účtu a odsouhlasit propojení. Klikneme na ozubené kolo (Nastavení) v pravém horním rohu a tady na Propojené účty. V sekci YouTube už máme pozvánku. Zobrazíme požadavek a Potvrdíme.

A to je vše, své video můžete propagovat. YouTube je, jak jsem psal v předešlém článku o PPC reklamách, nejrychleji rostoucím mediem a hlavně je parádní na budování Brandu.

Dnes jsme si vytvořili dva základní účty pro PPC reklamy. V následujících dnech si vytvoříme Facebook stránku, Facebook Business Manager a zkompletujeme sociální sítě Twitter účtem a jeho Twitter Ads pro tvorbu reklam.

Nechcete přijít o další články? Zadejte e-mail, budu vám je posílat!

Napište mi svůj e-mail, ať se o zajímavých článcích dozvíte jako první.