PPC reklamy krok za krokem: Vytvoření účtů na Facebook a Twitter

Navážu tam, kde jsem přestal v předchozím článku o vytvoření účtů pro PPC reklamu přes Google a Seznam. Dnes se mrkneme na vytvoření Facebook stránky, Facebook Business Managera, Twitter účtu a Twitter Ads účtu pro reklamu. Tím budeme mít ty nejzákladnější účty pro online marketing hotovy!

Ach ty účty, kdo si to má pořád pamatovat! Naštěstí můžeme klidně použít e-maily, které jsme si vytvářeli minule. Začneme u nejrozšířenější socky a to je Facebook.

Facebook Business Manager

Nechci to složitě vysvětlovat, Facebook Business Manager je jednoduše řečeno prostředí, ve kterém se dělají reklamy (Facebook Ads) na Facebooku. Můžete namítat, že stačí jen rozhraní, do kterého se dostaneme z Facebookové stránky, kde je přímo tlačítko Propagovat. Ano, stačí, ale jen pokud to nemyslíte s reklamou na Facebooku važně. Business Manager toho umí více a později se určitě hodí, tak proč jej nezaložit hned na začátku. Jak už trochu vyplýva z předešlé věty: K jakékoli propagaci (reklamě) na Facebooku je potřeba vytvořit “stránku“.

Předpokládám, že účet na FB již máte, pokud ne, tak není nic jednoduššího, než si jej založit: Na stránkách Facebook jen zadáte námi vytvořený mail z předešlého článku (třeba GMAIL) a jdete podle instrukcí (v dalším kroce po nás FB bude chtít tel. číslo, to můžeme přeskočit). Po vytvoření účtu dokončíme registraci tím, že se přihlásíme na náš mail a potvrdíme přes link.

Teď vytvoříme Facebook stránku

Super, teď vytvoříme FB stránku, jen klikneme na nenápadnou šípku úplně vpravo nahoře, kde je hned první proklik na vytvoření stránky.

Vytvoření Facebook stránky

Tady opět pokračujeme podle instrukcí. Vybereme jednu z možností, např. účel nebo komunita, zadáme název a dáme Začít. Teď můžeme vše přeskočit. Pokud však chcete vše vyplnit, tak klidně, já na vás počkám…

Teď se můžeme přesunout k Busines Manageru.

Facebook Business Manager

K jeho vytvoření máme vše, tak rovnou přejdeme na stránky Business Manageru. Tady klikneme na Vytvořit účet. Poté se přihlásíme ke svému Facebook profilu, vyplníme Název společnosti a v dalším kroku jméno, příjmení, e-mail a klikneme na Dokončit.

Je to jednoduché

Gratuluji, Business Manager je dokončen. Můžeme se mrknout na Průvodce. Teď je dobré připojit námi vytvořenou stránku, kterou můžeme přes Business Manager spravovat. Klikneme na záložku Lidé a položky a když najedeme na Stránky, tak jen přes tlačítko stránku přidáme (dejte možnost Zaregistrovat stránku – tady vložíme URL stránky – co to je URL najdete v mém slovníku pojmů, který se snažím aktualizovat každým článkem).

Přidání Facebook stránky do Business Manageru

Nyní vytvoříme Účet pro reklamu, je hned pod kartou Stránky. Klikneme na Přidat nový účet a tentokrát dáme + vytvořit. Účet je potřeba pro tvorbu samotných reklam. Ještě jedna vsuvka, pokud chcete dělat reklamy na Instagramu, tak ty se dělají taky přes Facebook Business … kdo to má pořád psát.

Přidání účtu do Facebook Business Managera

Účet pojmenujeme a změníme měnu na CZK. Dál můžeme přidat další lidi, kteří s účtem mohou pracovat, ale tuto volbu klidně přeskočte, dají se přidat později.

Poslední důležitou věcí je přidání způsobu platby. Na kartě Platby najdete tlačítko Přidat způsob platby, kde jen vyplníte kreditní/debetní kartu (její číslo, platnost a bezpečnostní kód).

Poslední nastavení je platba

Facebook máme za sebou, další vysvětlení rozhraní popíšu v některém z dalších článků. Nebo se na to mrkněte sami, pokud se v Business Manageru vyznáte, zjistíte, že to není tak složité, jak to vypadá.

Twitter účet

Další do party socek je Twitter. Facebook je sice u nás rozšířenější, ale Twitter účet se hodí taky, hlavně pokud jste freelancer, nebo jakýkoli profík ve svém oboru. Twitter totiž hojně používají marketéři a celkově lidé s odborným zaměřením.

Twitter účet

Abychom mohli inzerovat na Twitteru, tak je potřeba Twitter účet. To ale není vše, účet musí být nějakou chvíli aktivní a musím mít nějakou historii (tweety, sledování, atd.). Takže pokud nemáte účet, tak jej založíme:

Vytvoření Twitter účtu je stejně snadné, jako u Facebooku

Vytvoření účtu je stejné, jak vytvoření jakéhokoli jiného účtu. Na stránkách Twitteru v sekci Poprvé na Twitteru jen vyplníte potřebné věci (jméno, mail a heslo). Číslo klidně přeskočte, ale úživatelské jméno si zvolte (pokud máte firmu, tak poskládejte tak, ať jde poznat – třeba název “superpeckafirma”). Vše ostatní můžete přeskočit. A je to!

Twitter Ads

Stejně jako Facebook má i Twitter svůj Ads. Jen narozdíl od FB není česky, ale jen anglicky. Nebojte se, vše je ale logické a podstatně jednodušší, než u Facebooku. Takže klikneme na Get started a přihlásíme se pod náš vytvořený Twitter účet. Jak jsem zmínil, je potřeba, aby měl účet za sebou nějakou krátkou historii, jinak jej nevytvoříme. Jinak je vytvoření jen otázkou klikání na to, co po nás chtějí.

Opět trocha toho zakládání

V rychlosti vysvětlím, co ve Twitter Ads můžeme propagovat (narozdíl od Facebooku se k tématu Twitter reklamy chvíli nevrátím, jen pokud byste opravdu chtěli).

Twitter a jeho Ads účet – takhle vypadá první strana

Tweet engagements

Jedná se o propagaci konkrétních tweetů, platí se za tzv. interakci s tweetem – někdo proklikne odkaz v tweetu, retweetne, odpoví, začne sledovat váš účet, „lajkne“.

Website clicks or conversions

Jak už název napovídá jedná se o propagaci stránky, kde se platí za proklik na web.

App instal

Stažení konkrétní mobilní aplikace, kde se platí za každé stažení.

Followers

Tak tady je to jasné, platíte za každého nového Followera, který vás začne sledovat díky reklamě.

Leeds on Twitter

Zajímavá to věc, kdy můžete spustit reklamu na nábor e-mailů, samozřejmě, že za každý něco málo zaplatíte. Zajímavé je, že nepotřebujete vlastní formulář na webu, u reklamy je tlačítko na přímou registraci.

Ani to nebolelo, snad jsem vás neunudil k smrti a budete chtít odebírat další zajímavosti ze světa PPC reklam! Pokud nechcete, aby vám něco uniklo, tak zadejte e-mail. Slibuji, že vás nebudu bombardovat spamem.

Napište mi svůj e-mail, ať se o zajímavých článcích dozvíte jako první.