Máte PPC reklamy připraveny na Vánoce? 15 tipů pro vaše kampaně!

Vánoce jsou za dveřmi. Pro mnoho z nás nejhektičtější období roku. Abyste z toho vyvázli jen s pár šedivými vlasy (nebo dokonce bez nich), zkontrolujte si PPC kampaně už teď. Sepsal jsem 15 věcí, na které je dobré myslet a zkontrolovat je před vánočním shonem.

Cílová skupina

Prodáváte hračky? Tak si asi myslíte, že vaše cílovka je jasná. Ale ne před Vánoci, tehdy jde logika stranou. Hračky hledají babičky, dědečkové, tety, strýcové. Řetízky kupují manželé, milenci, partneři. Věci pro správné chlapy kupují něžné blondýnky, brunetky, zrzky, černovlásky. Jasné?! Věnujte se textaci inzerátů, bannerům, upravte cílovku na Facebooku.

Zkontrolujte časový rozvrh reklam

Jedny z nejsilnějších a nejkonverznějších dnů jsou neděle (adventní neděle), proto se mrkněte v nastavení kampaně na časový rozvrh, jestli nemáte sníženou nabídku ceny za proklik o víkendu.

Vylučující KW

V tomto období se opravdu ukáže, jak důslední jste byli ve vylučování nerelevantních klíčových slov. Žere vás svědomí? Zkontrolujte si ještě vyhledávací dotazy, později na to nebude čas.

Kontrolujte průměrnou pozici

Konkurence nespí, bude taky inzerovat a bude se chtít dostat výš, takže bude i více bidovat, a tím vás může dostat na horší pozice. Od toho se odvíjí další věc.

Jste připraveni na vyšší rozpočet a vyšší cenu za proklik?

Pokud se jedná o vaši vlastní firmu, jediné, co je potřeba udělat, je mrknout se na firemní účet, ale pokud spravujete účet pro klienta, většinou ho musíte informovat a nechat si rozpočet schválit. Proto s předstihem komunikujte s klientem novou strategii reklam a rozpočtů.

Rozšíření reklam

Často opomíjená věc. Nezapomínejte na rozšíření inzerátů o popisky. Je čas nakupování, připomeňte zákazníkům, že jsou Vánoce. Napište třeba popisek: „Garance doručení do Vánoc“, „Vánoce jsou za dveřmi“, „Už má Ježíšek vše?“

Znění reklam

Říkáte si: „Mám oštítkované reklamy z loňska, tak to jen spustím.“ Tak tady pozor, zkontrolujte si text, nebylo by dobré, kdyby se na letošní Vánoce objevil rok 2015. Kontrolujte, kontrolujte, kontrolujte.

Mobilní reklamy

Mobily jsou opravdu důležité. Přichází na řadu jako první v nákupním procesu. Třeba při vybírání v nákupním centru vyhledávají uživatelé konkrétní zboží na internetu (ať už kvůli ceně, nebo kvůli tomu, že v obchodě, kde se nacházejí, nemají „to pravé“). Pokud máte ještě v AdWords klasické reklamy, dejte si tu práci a vytvořte mobilní. Pro Seznam nic tvořit nemusíte.

Bannery

Bannery s letní tematikou na Vánoce? Asi ne, proto zkontrolujte všechny kreativy.

Do Vánoc chybí jen pár dnů? V tom případě v AdWords popřemýšlejte o samostatných kreativách, kde bude odpočet dnů do Vánoc (třeba poslední týden) – někdy je tlak na zákazníka ten nejlepší prodejce.

Nepropagujte nedostupné zboží

Zákazník klikne na vaši reklamu, chce si objednat zboží, ale neobjedná, protože není skladem, a vy jste zase zbytečně utratili za proklik, tentokrát ještě více než normálně. Zkontrolujte (nechte zkontrolovat) feed produktů pro produktové inzeráty.

Je čas na produktové inzeráty – jak v AdWords, tak v Skliku

Ano, kdy jindy než teď spustit produktové inzeráty? Myslete jen na to, že příprava produktových inzerátů může trvat déle. Potřebujete feed (funkční), Google Merchants Center a přístup do něj a vše propojit s Google AdWords. U Seznamu musí být feed vložený do Zboží.cz a opět propojený s Sklikem – čím víc věcí, tím větší šance, že něco napoprvé neklapne. Začněte s tím co nejdřív.

Remarketing

Zkontrolujte si publika. Ve vánočním období je dobré používat krátkodobá publika. Proto vytvořte například speciální kampaň na remarketing s publiky do 7 dnů a tady nasaďte speciální kreativu.

Spravujte kampaně

Vánoční špička je super v tom, že se více vyhledává, proto přinese nové vyhledávací dotazy (a naopak špatné, které můžete vyloučit). Správa bude intenzivnější.

Kampaně nechte běžet i mezi svátky

„Vánoce jsou za námi, tak to hned vypneme.“ Stop! Hodně lidí dostane k Vánocům peníze, tak je nenechte utratit je u konkurence. Nechte kampaně spuštěné i přes svátky, třeba do konce roku, v tomto období je objednávek stále víc než dost.

Brandová kampaň

Nemáte ještě z nějakého (mně neznámého) důvodu samostatnou kampaň na váš brand? Tak ji hned udělejte, konkurence na vás může inzerovat (nemusí se vám to líbit, můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak jediné, co s tím uděláte – pokud si tedy nezaregistrujete svou ochranou známku).

Snad vám těchto pár tipů pomůže. Pokud vás napadne něco jiného, tak hoďte koment.

Napište mi svůj e-mail, ať se o zajímavých článcích dozvíte jako první.