Reklamy Linkedin: Rychlá exkurze do neznámého?

Mezi marketéry není sociální síť Linkedin oblíbená, jsou tam drahé prokliky, které zákazníky rychle odradí a proto se nedělá tak často, a navíc reklama není tak často úspěšná. Dneska připravím rychlou exkurzi do těchto reklam.

Linkedin je úzce zaměřená sociální síť, díky tomu je zde možnost také velmi úzkého cílení. Můžeme zde zacílit na konkrétní pozici ve firmách, na konkrétní firmy, atd.  Linkedin používají hlavně firmy, lidé z HR, PR, atd. Prostě se tady hledají pracovní příležitosti, myslím, že nemá cenu vysvětlovat. Linked každý zná. Ale jak na něm inzerovat?  A vyplatí se to? Hned odpovím na druhou otázku: Jak pro koho. Inzerce na Linkedinu je velmi specifická, problém je cena za proklik, který stojí několik desítek korun. Většinou kolem 3 Eur, takže cca 80 – 90 Kč. Docela rozdíl oproti prokliku na Facebooku a Twitteru (cena kolem 5 Kč – záleží na správě a kampani). Než začneme inzerovat, tak musím zmínit, že musíte mít založený účet společnosti – potřebujete mít prostě stránku společnosti na Linkedinu (podmínky pro její vytvoření najdete na tomto odkaze, vytvoření je potom jednoduché – jen následujete instrukce).

Do inzerce na Linkedinu se dostaneme z našeho profilu, stačí jen kliknout na sekci obchodní služby a tam v roletce na “Inzerovat na Linkedin”.  Projdeme úvodním nastavením a přiřadíme účet (stačí vepsat název společnosti, nebo URL adresu). Teď už jen přiřadíme platební kartu a můžeme začít inzerovat.

Do správce reklam se dostaneme přímo z profilu

Pokud inzerujete pro jinou společnost, tak si vždy nechte nasdílet přístup právě do stránky společnosti – jinak by vám nešly by vytvořit některé reklamy (uvedu níže).

Jaké máme na Linkedinu kampaně?

Na Linkedinu oproti Twitteru a Facebooku máme zatím 3 typy reklam.

  1. Sponzorované obsah – stejně jako u reklam na Facebooku (v mých předešlých článcích si je můžete vytvořit taky) se jedná o sponzorování již napsaných příspěvků z Linkedinového profilu. Tyto reklamy se objevují přímo mezi ostatními příspěvky na hlavní stránce, v tzv. feedu. Pro spuštění tohoto typu reklamy je potřeba nasdílení přístupu na stránku společnosti, pro kterou chcete tenhle typ reklamy spustit. Je to logické, sponzorujete obsah společnosti z jejich feedu.
  2. Textové reklamy – jednoduché reklamy, které se objevují v pravé straně Linkedin stránky, pro tyto reklamy nepotřebujete žádný jiný přístup, můžete je vytvořit i ve vašem správci reklam. Jednoduše se zadá obrázek, nadpis, popis a cílová URL stránka, na kterou chcete zákazníky nasměrovat po kliknutí.
  3. Sponzorované zprávy InMail – tuhle reklamu si vytvoříme krok za krokem, ale nebojte, stejně se vytváří i předešlé dva typy reklam!
Ukázka reklam ve feedu

Kampaň krok za krokem

V rychlosti si připravíme jednu kampaň, vybral jsem Sponzorované zprávy InMail, které Linkedin představil někdy na začátku tohoto roku (2016).

Ve Správci reklam Linkedin klikneme na tlačítko Vytvořit kampaň -> Sponzorované zprávy InMail. Pak už postupujeme dle instrukcí. Zvolíme název kampaně a jazyk. Poté vytvoříme samotnou reklamu – zadáme Název reklamy, Předmět zprávy, Souhrn (krátký popis zprávy – je volitelný a nezobrazuje se na mobilu). V dalším kroku vytvoříme CTA tlačítko a přidáme obrázek (doporučená velikost je 300 x 250 px)

Zadat jen název kampaně a jazyk
Text zprávy, která se objeví příjemci
Přidáme text CTA tlačítka, URL adresu a obrázek

Poté už jen nastavíme zacílení…

Zacílíme

… a v poslední fázi rozpočet. Všimněte si ceny za odeslání sponzorované zprávy! Je to cca 40-50 centů. Což je v porovnání s cenou prokliku na Linkedinu málo. Připomenu, že cena za proklik se v tomto reklamním systému pohybuje kolem 3-4 Eur! Nechybí klasická možnost plánování doby, jak dlouho a od kdy má kampaň běžet…

Nastavíme rozpočet

Pak jen kampaň spustíme a všem se objeví na Linkedinu zpráva.

Takhle se zpráva zobrazí

Tím jsem odpověděl i na první otázku ze začátku článku.

Tak co? Zkusíte Linkedin reklamy?

Po zadání mailu vám budu jednou měsíčně zasílat nové články. Spamu se nebojte…

Napište mi svůj e-mail, ať se o zajímavých článcích dozvíte jako první.