Google Tag Manager: Pravá ruka markeťáka!

Jedna z nejdůležitějších věcí pro markeťáka, bez Google Tag Manageru (GTM) bychom museli pořád otravovat majitele stránek a jeho IT oddělení, aby nám vložil javascriptový kód na měření všech událostí, ať už se jedná o kód na měření konverzí AdWords, remarketingové kódy Skliku, AdWords, Google Analytics, Hotjar, FB Pixel, atd…

Je jich opravdu dost. A ten čas strávený urgencemi nasazení kódů… Proto je tady Google Tag Manager! Díky němu stačí vložit na začátku do stránek jen jeden kód a přes webové rozhraní si poté můžeme do stránek vkládat dle libosti další a další kódy… A to vše bez zásahu do kódu stránek a otravování IT oddělení klienta. Výhodou GTM je to, že můžete přístup nasdílet komukoli a také to, že v jednom GTM můžete vytvořit více účtů (pro jednotlivé webové stránky), takže můžete spravovat všechny své klienty v jednom GTM!

Dost keců, založení je jednoduché. Stačí mít Gmail, který jsme si vytvářeli v jednom z prvních článkůPo přihlášení jen vytvoříme první účet, ten pojmenujeme a v druhém kroku nastavíme kontejner (pojmenujeme) a zaklikneme web.

Odsouhlasíme smluvní podmínky a už tady máme javascriptový kód! Ten vložíme na stránky podle instrukcí (nebo předat někomu, kdo vám spravuje web – bude vědět).

Pokud máte stránky, které běží na WordPressu, tak stačí stáhnout Plugin Google Tag Manager for WordPress a do něj jen vložit kód kontejneru (v mám případě je to GTM-PDP5LBQ).

 

Prostředí GTM

GTM si projděte sami, není to nic složitého, nejdůležitější sekce jsou Značky a Pravidla.

Značky

V této sekci můžeme postupně, přes tlačítko Nová, vkládat všechny kódy.

Při vytváření nové značky je potřeba nakonfigurovat dvě věci, první je Konfigurace značky a druhá Spouštění. V konfiguraci značky jsou některé typy značek přednastaveny (Google Analytics, Měření konverzí v AdWords, atd.). Další typ, který nás bude zajímate je vlastní HTML kód, který se použije v jiných případech, jako např. vložení Facebook Pixelu, Hotjaru, Sklik kódu, atd.

Vlastní HTML kód

Pak už jen nastavit spouštění. Spouštění jde nastavit na všechny stránky (All Pages), ale také na konkrétní stránku na webu. To se hodí třeba při nastavení Facebook Pixelu – kdy je potřeba nastavit spouštění při odeslání objednávky. A jak na to? Je potřeba vytvořit pravidlo!

Pravidla

Možností, jak vytvořit pravidla je hodně, díky pravidlům je možné měřit i konverze, kdy po odeslání formuláře zůstanete na té samé stránce. Znáte to, potřebujete změřit odeslání poptávky v Google Analytics, ale při odeslání formuláře zůstanete na stránce (nezmění se URL), takže nejde přidat cíl v Google Analytics podle URL adresy. Díky GTM si ale můžete vytvořit Pravidlo s názvem Odeslání formuláře a tohle pravidlo spojit s Google Analytics. To ale jen odbočka, můžu ukázat jindy. Nastavení je složitější.

Druhou, častější, možností pravidel je nastavit pravidlo na zobrazení konkrétní stránky, dejme tomu, že chceme pravidlo, kdy uživatel vloží zboží do košíku, to se hodí u remarketingu. Mrkněte se na URL adresu webu, když máte zboží v košíku. Určitě tam bude nějaké neměnná část URL řetězce, třeba /košík/. Toho využijeme. Stačí zadat konfiguraci pravidla Zobrazení stránky a tam zakliknout Některá zobrazení stránek a vybrat Page URL + obsahuje + kosik.

Po vytvoření pravidla se nám objeví při konfiguraci značky v sekci spouštění.


Všechny vytvořené značky a Pravidkla nezapomeňte Publikovat! Tím se nahrají na vaše stránky.

Tak co? používáte GTM? Jestli ne, tak hned začněte! Další články do e-mailu? Není roblém, jen mi ho sem švihněte!

Napište mi svůj e-mail, ať se o zajímavých článcích dozvíte jako první.