Facebook reklamy krok za krokem: Vytváříme reklamu a spouštíme kampaň!

V minulém článku jsme si vysvětlovali cílení na Facebooku a vytvářeli jsme sady reklam.

K dokončení kampaně tak zbývá už jen poslední krok: vytvořit samostatnou reklamu. V dnešním článku vám vysvětlím jak na to a podíváme se, jak mají vypadat bannery (použité fotografie). Povíme si, proč jim příliš mnoho textu škodí a jak ve finále reklamy vypadají.

Jak vytvářet reklamy

Pří tvorbě reklam mysleme vždy na testování. V dnešní době nestačí jeden obrázek (banner), který se jen nahraje, přidá se nějaký text a rychle se spustí. Nastavení samotných reklam se sice zdá být jednoduché, ale je si s ním potřeba vyhrát. Já osobně vytvářím vždy aspoň 2 – 3 bannery, ke kterým vytvořím 2 rozdílné texty. Tím otestuji, který banner je nejúspěšnější, a podle toho taky kampaň spravuji. Určitě myslete i na to, na koho cílíte. Je to muž? Žena? Majitelé firem? Podle toho volte bannery a textaci. Jak už bylo jednou řečeno, vždy přizpůsobte reklamy cílové skupině!

Nezapomínejte po nějaké době bannery úplně vyměnit, brzy se totiž stane, že si na bannery cílová skupina zvykne a začne je přehlížet.

Další věc, na kterou je potřeba dávat pozor, je samotná velikost bannerů.

Optimální velikosti obrázků k jednotlivým kampaním:

Jakou velikost bannerů potřebujeme? Nejčastěji se setkáme s velikostí 1200 x 628 pixelů, pozor však na kampaň Reakce na událost a Označení stránky jako To se mi líbí tady je ideální velikost obrázku 1200 x 444. Existují i formáty, které Facebook nedovoluje, například animované obrázky a flashové animace.

Proč je tak důležitá optimální velikost obrázku? Musíme si uvědomit, že obrázky nebudou jen na počítači, ale i na mobilu. Pokud by byly větší, nebo menší, nemusely by se zobrazit tak, jak chceme.

Všechny velikosti a způsob jejich použití udávám v tabulce.

Doporučená velikost obrázku
Prokliky na web1 200 × 628 pixelů
Konverze na webu1 200 × 628 pixelů
Zájem o příspěvek stránky1 200 × 900 pixelů
Označení stránky jako To se mi líbí1 200 × 444 pixelů
Instalace aplikace1 200 × 628 pixelů
Zájem o aplikaci1 200 × 628 pixelů
Místní povědomí1 200 × 628 pixelů
Reakce na událost1 920 × 1080 / 1200 x 628 pixelů
Využití nabídky1 200 × 628 pixelů
Zhlédnutí videa1 200 × 675 pixelů
Generování potenciálních zákazníků1 200 × 628 pixelů

Samostatně doplním tzv. carousel (rotující) formát, který má vždy velikost 600 x 600 pixelů

Text na bannerech

Další nepříjemností je, že Facebook není s texty na bannerech úplný kamarád – upřednostňuje bannery bez textu. Pokud musí text na fotografii být, dbejte o to, aby byl na co nejmenší části. Donedávna platilo pravidlo max 20 % textu, nyní již Facebook reklamu s větším textem spustí, ale omezí ji. Než vložíte do reklamy jakýkoli obrázek s textem, tak jej nejdřív otestujte na speciální stránceStačí jen nahrát banner a vyskočí vám jeden ze 4 výsledků: Text obrázku: OK – úplně ideální, Nízký, Střední a Vysoký. Tyto výsledky znamenají právě množství textu v obrázku, pokud vyjde vysoký, tak Facebook nemusí reklamu spustit.

Tím jsme se dostali k samotným formátům reklam.

Formát reklam

Už jste určitě většinu formátů viděli ve svých vybraných příspěvcích. Nyní si je všechny vyjmenujeme a uvedu příklady, kdy se který formát nejvíc hodí.

Rotující formát – Carousel

Rotující formát můžete složit až z 10 obrázků, jak jsem zmínil, velikost je vždy 600 x 600 pixelů. Carouselem se skvěle vypráví příběh. Ukažte třeba na prvním snímku nějaký problém a na posledním jeho řešení. Používejte emoce, jako třeba v reklamě na obrázku.

Samostatná fotografie

Klasický formát reklamy, hodí se téměř všude.

Video

Video lidi baví. Jen pozor na míru zhlédnutí- Facebook spouští reklamy automaticky, takže jsou výsledky mírně zkreslené. Navíc nedávno vyplulo na povrch, že Facebook dlouho počítal průměrnou dobu zhlédnutí jen z videí, které byly zhlédnuty déle než 3 vteřiny. Takto si vylepšil čísla o 60 – 80 %.

Myslete taky na to, že se videa spouští automaticky a bez zvuku. Pokud tedy máte video okomentováno, tak přidejte titulky!

Prezentace

Posledním formátem je Prezentace. Tu je možné udělat z videa nebo ze série fotografií, které se budou zobrazovat ve smyčce.

Stránky a odkazy

Tady najdeme veškerá nastavení reklamy, můžeme zadat všechny texty (Titulek, Popis, Text – vysvětlím později), připojit Facebookovou stránku, přidat konkrétní tlačítko s výzvou k akci, zadat případnou landing page, na kterou se zákazník dostane při kliknutí na reklamu, změnit obrázek/video, atd.

Určitě bych zmínil sekci Parametry adresy URL. Nezapomínejte vždy zadat UTM parametry (utm_source, utm_medium, utm_content, utm_campaign), jinak se vám návštěvy, které přijdou díky placené reklamě, přiřadí ke zdroji/médium facebook.com/referral v Google Analytics. Potom nebude možné vyhodnotit úspěšnost kampaní!

Přehled a náhled reklam

V pravé části se můžeme ihned podívat, jak vaše reklama bude vypadat. Nezapomeňte ji přepnout i na jiná umístění (počítač, mobilní příspěvky, běžný telefon, Pravý sloupec, Audience Network). Stačí jen kliknout na šipku.

Nyní nastal čas vysvětlit text na banneru. Můžeme jej nastavit, jak se nám líbí. Myslete ale na to, že text děláte vždy konkrétnímu zákazníkovi. Mluvte tak, jako by stál před vámi. Text vytvářejte i podle toho, v jakém nákupním cyklu se může uživatel nacházet. Jako třeba v níže uvedeném případu. Jedná se o remarketingový banner, zákazník již o nás ví, na nás je ho opět oslovit. Zkuste třeba text, který v něm evokuje šok, zděšení: “Konkurence už v on-linu je!”.

Tím se dostáváme k jednotlivým částem reklamy:

Text

Textem zkuste zaujmout, vypíchnout něco, čím se odlišujete od konkurence. Může se hodit otázka, v některých oborech je dobré vyzkoušet i smajlíky. A jak dlouhý má text být? Nezapomínejte, že lidé text jen scanují pohledem, hlavní je obrázek, proto nedělejte text příliš dlouhý: stačí řádek-dva.

Titulek  

Titulek pište stručně – myslete na to, že se bude zobrazovat i na mobilech (pokud to samozřejmě nezakážete v nastavení Sady reklam).

Popis

Popis použijte už jen k “doklepnutí”. Vysvětlete jím třeba titulek. Myslete na to, že se popisek nevypíše všude. Vypisuje se jen v kanálech vybraných příspěvků v počítači. Navíc v některých kampaních jej vůbec nenastavíte.

Zásady pro reklamy

Poslední věc, kterou u reklam vzpomenu, jsou zásady pro reklamu. Myslete na to, že některé věci jsou na Facebooku zakázané. Oproti inzerci na Google je sice Facebook benevolentnější, ale i tak nemůžete používat např. tzv. obrázky před/po, obrázky, které jsou sexuálně podněcující, obrázky, které mohou šokovat nebo zastrašit, atd…

Jsme u konce. Nyní můžete kampaň spustit. Tím ale práce nekončí. Nastavení je jedna věc, tou druhou je ale kontrola a správa kampaní. Kontrolujte čerpání jednotlivých Sad, vyfiltrujte si vše podle pohlaví, věku, podívejte se na četnost zobrazování. Drahé sady reklam upravte, vypínejte. Po nějaké době obměňte bannery, texty a cílovou skupinu. Pokud budete spravovat kampaně efektivně, ušetříte tím nemálo peněz.

Už plánuji další pokračování Facebook reklamy krok za krokem! Co takhle nějaké tipy a triky, jak kampaně spravovat? Nechcete o to přijít? Zadejte e-mail…

Napište mi svůj e-mail, ať se o zajímavých článcích dozvíte jako první.