Facebook reklamy krok za krokem: Vytvoření první Facebook kampaně

A je to tady, konečně jste se dočkali! Vytvoříme si společně kampaň na Facebooku. V následujících třech článcích se budu věnovat tvorbě kampaně, jejímu cílení a k vytvoření samostatnchých reklam v sadě reklam. Konec zdržování, jde se na to!

Minule jsme si ukázali, co najdeme v Business Manageru, takže vletíme rovnou do Power editoru, který jak již víme, nejlépe poslouží k tvorbě nové kampaně. Stačí klimnout na políčko vlevo nahoře + Vytvořit kampaň.

Stačí jen vytvořit kampaň přes tlačítko

Opravdu je to tak jednoduché? Pokud víte, co chcete tvořit, tak ano, pokud ne, tak si první zodpovězte na pár základních otázek:

  • Jaký je cíl kampaně? Jste na trhu noví? Zákazníci o vás určitě neví. Potřebujete tedy budovat nějaké povědomí o značce (brand)? Potřebujete získat více fanoušků pro stránku? Nebo prostě prodat zboží a službu?
  • Máte nějakou strategii? Skočíte do toho po hlavě a hned začnete prodávat, nebo zákazníky navnadíte a nabídnete něco zdarma? Třeba články z blogu, nějaké tipy, zkušební vzorek,…
  • Kdo jsou vaši zákazníci? Na tuhle otázku byste měli znát odpověď hned na startu svého podnikání. Nebudete přeci ženě nabízet klasický žiletkový holící strojek (samozřemě můžete, ale pochybuji, že jej ocení). Jak uvidíme příště, cílení je základní kámen všech kampaní a jde s ním dělat skoro zázraky. Každého zákazníka je přeci potřeba oslovit jinak, lidé jsou individuální, a když se k nim tak budete chovat, tak vám to vrátí tím, že si vás zapamatují, doporučí dál, koupí znovu, a to je to, co všichni chtějí!
  • Další důležitou a možná i tou nejdůležitější otázkou je rozpočet. Nebojte, můžete si nastavit jakýkoli rozpočet. U všech PPC reklam je rozpočet individuální, což je super. Jak s vysokým, tak nízkým rozpočtem jdou dělat divy. S vysokým rozpočtem jdou věci snáz, ale správný markeťák by si měl vystačit i s tím nízkým, jen je potřeba hodně přemýšlení (chápej selského rozumu). Zacílit opravdu konkrátně, ať vám rozpočet nevyklikávají nerelevantní zákazníci a poté s reklamou pracovat a vhodně ji spravovat. Jak spravovat reklamu si ukážeme v některém z následujících článků.

Vraťme se zpět, klikli jsme na tlačítko pro vytvoření kampaně a vyskočilo na nás následující okno. Vysvětlím, co konkrétní možnost znamená a kdy se hodí ji použít.

Vybereme účel kampaně

Nedávno Facebook změnil vzhled Power Editoru, názvy kampaní a přidal kampaň Dosah:

Dosah

Brandová kampaň, která má za cíl zobrazit reklamu co největšímu počtu uživatelů.

Zájem o příspěvek

Jedná se o placenou propagaci již existujících příspěvků na FB stránce. Kampaň použijeme pro rozšíření povědomí o značce, protože má většinou velký dosah, nižší cenu za proklik a super proklikovost. Naopak není vhodná pro přímý prodej. Máte blog? Publikujete na něj pravidelně články (super věc na brand!). Sdílejte články na vaší Facebook stránce a poté tyto příspěvky jednoduše propagujte.

Označení stránky jako To se mi líbí

Asi nemá smysl vysvětlovat, ale přeci jen pár poznatků. Pokud máte novou stránku nebo jen potřebujete nové fanoušky, tak stačí stránku propagovat. Pozor ale na nerelevantní fanoušky, mnoho lidí si myslí, že čím víc fanoušků, tím víc Adidas. Pozor na to, u této kampaně je dost důležité dobré zacílení. Budujte si fanouškovskou základnu, která s vámi bude komunikovat, bude vás doporučovat, bude se o vás zajímat. Jeden takový fanoušek vydá za sto nerelevantních!

Místní povědomí

Máte kamennou prodejnu? Tak tahle kampaň je určena právě vám. Reklamy se jednoduše zobrazují zákazníkům, kteří se právě nachází v zadaném okruhu od adresy vaší prodejny. Žijeme v mobilní době, takže zákazník si může hned zobrazit trasu, jak se k vám dostat! Jak asi tušíte, oslovení lidí v okolí není ideální pro e-shopy.

Návštěvy obchodu

Máte více prodejen? V tom je hlavní rozdíl oproti Místnímu povědomí. Tuto kampaň je možné zacílit na jedno nebo více míst – nabízí potenciálním zákazníkům prodejnu, která je nejblíže.

Povědomí o značce

Tady nemá smysl vysvětlovat skoro nic, jedná se o kampaň, která má za úkol jediné: zviditelnit vás. Hodí se pro nové firmy, které potřebují budovat brand a dostat se do povědomí. Kampaň se bude zobrazovat vámi určenému okruhu zákazníků. Hodně se podobá klasické bannerové kampani. Platí se za zobrazení.

Návštěvnost

Kampaň, kde se platí za proklik. Asi nejpoužívanější kampaň, kdy se zákazník po prokliku dostane na vámi zadanou URL adresu (webovou stránku). Tuto kampaň je dobré kombinovat s remarketingovou kampaní. Zákazník se ukáže na webu, mrkne se na zboží (FB Pixel to samozřejmě zaznamená), ale neudělá nákup. Tak mu připomeneme, že u nás byl a zobrazíme další reklamu, ještě cílenější, např. kampaň Zvýšení počtu konverzí na webu. K tomuto cílení bych se chtěl vrátit v některém článku, kde bych ukázal cílení přímo v praxi.

Instalace mobilní/počítačové aplikace

Vyvíjíte aplikace? Super, tak o nich dejte vědět svým zákazníkům na Facebooku.

Reakce na událost

Jste majitelem nějaké hospody a pořádáte letní akci? Třeba rockový koncert? Vytvořte událost na Facebooku a tu propagujte. Konkrétní zacílení vám přivede nové pařmeny, kteří by o vás vůbec nevěděli, a na akci si dají nějaký ten škopek, pobaví se, budou o vás vědět a příště přijdou zase.

Zhlédnutí videa

Videem řeknete více, než jakýmkoli textem. Videa jsou velmi populární nejen mezi mladými, kteří visí na Youtube a Facebooku denně x hodin. Díky této kampani dostanete video do širšího povědomí. Opět se hodí dobře pro budování povědomí o značce. K videu je možné přidat i text. Pár doporučení: ideální délka videa je cca 30 s, hlavní sdělení je dobré dát hned na začátek (společně s logem) – do 5 s. Na Facebooku se video spouští automaticky a bez zvuku, tak na to pamatujte při tvorbě videa – přidejte titulky. 😉

Generování potenciálních zákazníků

Díky této kampani můžete vytvořit jednoduchý dotazník se třemi otázkami. Co s ním? Zjistíte, co vaši zákazníci chtějí a pak tomu můžete přizpůsobit vaše FB stránky, webové stránky, váš produkt nebo jen lépe zacílit kampaně.

Konverze

jediným cílem této kampaně jsou konverze! A to je, myslím, i vašim cílem, ne? Jako konverzi si můžete nastavit cokoli: nákupu na webu, vyplnění formuláře nebo registrování v newsletteru. Oproti kampani Návštěvnost je možné sledovat různé metriky: cenu za konverzi, konverzní poměr, atd.

Zájem o mobilní/počítačovou aplikaci

Stáhli si zákazníci vaši aplikaci a nepoužívají ji? Tak jim aplikaci připomeňte. Pro vývojáře, které živí např. mikrotransakce ve hře zajímavá možnost propagace aplikace.

Využití nabídky

Jedná se o propagaci výhodných slev nebo jiných výhodných nabídek, které lidé mohou uplatnit ve vašem obchodě. Zatím nelze vytvořit v power editoru, tuto kampaň můžete vytvořit přes správce reklam.

Prodej z katalogu produktů

Super pro e-shop. Nakousl jsem to v předešlém článku, jedná se o propagaci produktů z e-shopu. Kampaň je vhodná na remarketing. Zákazník navštíví váš web a prohlíží si nové kolo, ale nekoupí. Díky Facebook Pixelu, který o tomto zákazníkovi ví, mu kolo opět ukažte v příspěvcích. Buďte osobní, připomeňte mu, že o kolo má zájem! To vše díky Propagaci katalogu produktů. K této kampani je potřeba od programátorů tzv. XML feed, který vložíte do Business Manageru a ze kterého si budou reklamy brát data o produktu, fotografii, popis a cenu.

V příštím článku se podíváme na sady reklam a na cílení, který je u kampaní na Facebooku nejdůležitější!

Facebook reklamy krok za krokem

  1. Vítejte v Business Manageru
  2. Vytvoření první Facebook kampaně
  3. Cílení na Facebooku
  4. Reklamy v Sadách a spuštění kampaně

Napište mi svůj e-mail, ať se o zajímavých článcích dozvíte jako první.