Facebook reklamy krok za krokem: Vítejte v Business Manageru

Tak se na to podívejme. Když otevřeme Business Manager (BM), tak vypadá dost složitě, nebojte, je to jen první pohled. Dnes vám ukážu, jak se v něm vůbec vyznat než začneme vytvářet první reklamu.

V minulém článku jsme si přiřadili Facebook stránku a vytvořili účet pro reklamy. To se nám bude hodit. V první řadě se ale mrkneme na to, jak se v BM pohybovat. Na úvodní stránce můžeme vidět právě přiřazenou Facebook stránku a účet pro reklamy. Přes BM je možné stránku spravovat, takže nám úplně supluje Facebook.

Struktura menu

V horním rohu najdeme ikonu Menu, tady najdeme různé věcí, ať už Nastavení BM, Fakturaci, Správce reklam, Power editor, Pixely, Okruh uživatelů, Katalogy produktů, atd. Tak jsem vyjmenoval nejdůležitější položky menu, které vysvětlím.

Menu Business Manageru

Nastavení Business Manageru

Tady už to trochu známe, jedná se o hlavní nastavení, takže zde vletíme vždy, když potřebujeme cokoli upravit, třeba přidat správce stránky, novou Facebook stránku, samostatný účet pro reklamu, upravit Informace o firmě, změnit fakturaci.

Fakturace a způsob platby

Sem se vydáme, když po nás bude chtít účetní jakékoli faktury z minulého měsíce, jednoduše je stáhneme, zjistíme aktuální stav nezaplacených reklam a taky zde můžeme nastavit, nebo změnit způsob platby a limity.

Fakturace

Pixely

Co je to Pixel? Jednoduše se jedná o fragment kódu (v tomto případě javascriptový), který se vkládá do stránky a díky tomu pomáhá měřit konverze (konverze může být např. nákup na e-shopu, stažení formuláře, zaregistrování na stránkách – prostě cokoli, co si stanovíme jako cíl našeho podnikání). Pixel jde různě upravovat, o tom ale jindy. Pro dnešek nám stačí vědět, že něco takového existuje.

Měření konverzí je velmi důležité! Pokud nebudou nastaveny konverze, tak jak zjistíme, jestli je kampaň úspěšná? Nezjistíme a vyhazujeme peníze oknem.

Okruhy uživatelů

Okruhy uživatelů se používají pro remarketingové kampaně (co to je remarketing najdete v tomto článku). Díky nainstalovanému Facebook Pixelu na webu můžeme vytvořit okruhy uživatelů, kteří například navštívili naše stránky.

Okruhy uživatelů

A to není vše! Nemusí zůstat jen u všech návštěvníků, ale také můžeme sbírat návštěvníky, kteří opustili košík, prohlíželi si konkrétní lyže, kola, prostě cokoli, co nás napadne. Jak na to? Místo volby při vytvoření vlastního okruhu “Kdokoli, kdo navštíví váš web” vybereme “Lidé, kteří navštívili konkrétní stránky” a tady zadáme jen část URL stránky, ze které chceme zákazníky sbírat.

Vytvořit jde opravdu hodně okruhů

Určitě doporučuji udělat okruhů více, pohrejte si se dny. Sbírejte zákazníky, kteří u vás byli v průběhu 30 dnů, nebo v uplynulých 14 dnech, 7 dnech a nebo třeba nejpozději před 3 dny. Proč? Na každého můžeme směřovat reklamu jinak. Konkrétněji.

Poslední zajímavou věcí v okruhu uživatelů, která se nám bude hodit je tzv. Podobný okruh uživatelů. Jedná se o uživatele, kteří jsou podobni vámi zadanému zdroji. Jedná se tak o podobný okruh lidí, kteří dali lajk vaší stránce, nebo např. nakoupili ve vašem e-shopu. Podobnost se určuje procentuálně a tak je i odstupňována. Nejpodobnější okruh (0 – 1 %), Druhý nejpodobnější okruh (1 – 3 %) a nejméně podobný okruh uživatelů (3 – 6 %).

Podobný okruh uživatelů

Katalog produktů

Díky Katalogu produktů můžeme na Facebooku zobrazovat produktové inzeráty. Stačí mít na webu nainstalovany Pixel a mít tzv. feed (co to je, najdete v mém slovníku pojmů), potom můžeme bombardovat zákazníky obrázkem produktu, který si prohlíželi na našich stránkách, i na Facebooku! Produktové reklamy jsou super pro e-shopy.

Správce reklam

Správce reklam použijeme při vyhodnocování a lehkých úpravách kampaní, jedná se o online editor na úpravu kampaní. Ve správci reklam můžeme na základě zvoleného časového období zkontrolovat běžící kampaně, pozastavovat nefunkční reklamy, upravit cílení konkrétních sad reklam, atd.

Teď by se hodilo říct něco málo o struktuře kampaně. Každá kampaň je složena ze sady reklam (sad může být více, záleží na cílení a rozpočtu) a v této sadě jsou reklamy (těch taky doporučuji více – kvůli testování – nejlépe 3). Samostatný článek na tvorbu sad reklam (cílení) a reklam chystám taky, tak si chvíli počkejte.

Takhle vypadá prostředí Správce reklam

Power editor

Power editor se hodí pro tvorbu kampaní a pro složitější úpravy. Dalo by se říci, že se jedná o offline editor přímo v prohlížeči. Super možností v Power editoru je i duplikace kampaní, sad reklam, nebo reklam.

Power editor budeme používat často

Tak to je pro dnešek vše, příště se podíváme na tvorbu reklam na Facebooku.

Facebook reklamy krok za krokem

  1. Vítejte v Business Manageru
  2. Vytvoření první Facebook kampaně
  3. Cílení na Facebooku
  4. Reklamy v Sadách a spuštění kampaně

Nebojíte se malého spamu? Vložte e-mail, budu vám posílat další články.

Napište mi svůj e-mail, ať se o zajímavých článcích dozvíte jako první.