Facebook reklamy krok za krokem: Jak zacílit reklamy?

Pokud jste si přečetli předchozí článek, určitě netrpělivě čekáte na ten dnešní, kde vysvětlím cílení kampaní. Facebook o nás ví vše, kde bydlíme, odkud pocházíme, co nás zajímá, co se nám líbí, co jsme studovali, co studujeme, ale také kde půjdeme, co tam budeme dělat a jiné. Jak to ví?

Jednoduše, vše mu vyzvoníme v našem profilu. Nevěříte? Mrkněte se na ten svůj a uvidíte, že nekecám. A díky těmto věcem si můžeme mnout ruce, protože najít cílovou skupinu je základ pro všechny, kteří chtějí cokoli propagovat. Tak se na to podívejme!

Co jde vše nastavit a jak zacílit?

Po vybrání účelu kampaně, což jsme dělali minule, a pojmenování se dostaneme do nastavení kampaně, přesněji Sady reklam, do které už jen vytvoříme reklamy – na ty si budete muset počkat, budou v následujícím článku. Na co tedy můžeme cílit?

Vlastní okruh uživatelů

Jak už název napovídá, jedná se o uložené okruhy uživatelů, které jsme si vytvořili v jiných kampaních, popřípadě remarketingové seznamy a podobný okruh uživatelů. Remarketingové seznamy a podobná publika (lookalike) jsem přiblížil ve článku Vítejte v Business Manageru

Takhle vypadá nastavení Sady reklam a cílení

Lokality

Samozřejmě, že je možné zacílit na celou Českou republiku, je to jednoduché, ale představte si, že máte pouze pobočky v Brně a Ostravě a nemáte e-shop. Myslíte, že pro vaše zboží přijede zákazník z Aše? Asi se vám momentálně zhroutí svět, ale ne, nepřijede. Proč na něj tedy cílit? Zadejme jen Oblast Brno + např. 30 km a Ostrava + 30 km. Ano, i takhle jde zacílit a ušetřit tím nějaké koruny na kampani.

Věk, pohlaví a jazyk

Je vaše cílová skupina muž od 18 do 26 let? Super, tak proč cílit na ostatní? Jen bychom vyhazovali peníze.

Podrobné cílení

A jsme u jedné z nejdůležitější části cílení. V této sekci můžeme zahrnout uživatele na základě Demografických údajů, Zájmů, Chování a Dalších kategorií a nejen to, můžete i vyloučit, nebo zúžit. Vše vysvětlím.

Podrobné cílení

Demografické údaje

Zde je možné cílit např. na základě vzdělání (vysokoškoláci, středoškoláci, obor studia, název školy), životní události (mimo rodné město, novomanželé, nové zaměstnání, nový vztah, nadcházející narozeniny, zasnoubeni), rodiče, zaměstnání (kde si můžeme vyhledat název pracovní pozice, zaměstnavatele, nebo odvětví). Je toho vážně hodně a vše lze kombinovat.

Zájmy

Cílení dle zájmů doporučuji projít přímo v Business Manageru. Zájmů, na které můžeme cílit, je opravdu hodně, od italské kuchyně po turistiku. Vše je přehledně uspořádané v rozbalovacím menu, popřípadě stačí napsat cokoli do vyhledávacího pole a Facebook nám něco nabídne.

Chování

Poslední použitelné cílení je na základě chování. Tady najdeme např. cestování (jestli uživatel dojíždí, je aktuálně na cestách, atd.), digitální aktivity (zacílit na uživatele e-mailu od Google, zda uživatel hrál v posledních dnech nějakou hru na základní stránce, na správce stránek, vlastníky malých rem, atd.), nebo uživatele mobilního zařízení.

Všechna cílení můžeme kombinovat a tím dosáhneme přesnějšího cílení a opět možnosti ušetřit peníze. Ukážeme si to na příkladu.

Představme si, že máme zimní středisko ve Špindlu. Za měsíc máme akci pro rodiny, ale jak je najdu, jak se jim s akcí připomenu? Jednoduše na ně zacílím. První cílení bude dle zájmu o lyžování a navíc přidáme možnost Zúžit okruh uživatelů, kde nastavíme dle demografických údajů rodiče s dětmi (Facebook jde ještě dál, můžeme vybrat rodiče s dětmi v mladším školním věku, v předpubertálním věku, atd.). Sami vidíte, že cílení na Facebooku téměř nemá hranice. Podobně jako zúžení funguje i vyloučení, kde jednoduše přestanete zobrazovat reklamy lidem, kteří třeba mají rádi snowboarding.

Zúžené cílení

Spojení

V této sekci můžeme zacílit na fanoušky naší stránky, na jejich přátele, nebo je vyloučit (to se hodí např. při náboru nových fanoušků). Je možné zacílit i na uživatele, kteří reagovali na vaši událost nebo použili aplikaci.

Vytvořený okruh je možné uložit, ať jej nemusíme příště u podobné kampaně složitě vypisovat.

Když už mluvím o nastavení sady reklam, zmíním poslední dvě samostatné sekce a to je Umístění a Rozpočet

Umístění

V umístění je možné zacílit na všechna zařízení, na počítače, nebo jen na mobilní zařízení. Je možné také umístit (nebo neumístit) reklamy na Instagram, u Facebooku je možné zobrazit reklamy jen v pravém sloupci, nebo jen v kanálu, a u mobilních zařízení v Audience Network (zobrazení v dalších aplikacích a webech).

Umístění

Rozpočet

Poslední nastavení se týká rozpočtu. Jednoduše nastavíme denní či dlouhodobý rozpočet a začátek a ukončení běhu sady reklam.

Pokud nemáte nijak omezený rozpočet, tak je dobré vytvořit více reklamních sad. Samostatně pro muže, ženy, pro počítač, pro mobil. To vám pomůže reklamy více kontrolovat, přiřadit vyšší rozpočet efektivním sadám reklam a pozastavit méně úspěšné nebo příliš drahé reklamy.

V další části seriálu Facebook reklamy krok za krokem vytvoříme reklamy do sad a poté kampaň spustíme!

 

Facebook reklamy krok za krokem

  1. Vítejte v Business Manageru
  2. Vytvoření první Facebook kampaně
  3. Cílení na Facebooku
  4. Reklamy v Sadách a spuštění kampaně

Co takhle zadat e-mail a já vám sem tam zašlu další online novinky? Moc to nebolí!

Napište mi svůj e-mail, ať se o zajímavých článcích dozvíte jako první.