Bleskovka: HTTPS nebo HTTP? Google má jasno! HTTPS

Nedávno se mi stala nemilá věc, komunikuji s klientem, zakládám Google Merchant Centrum a do něj přidáváme XML feed, který klient pracně shání přes programátory. Po několika dnech komunikace si říkáme: „Super, vše mám, konečně spustím DDA, PLA kampaně!“. A v tom… Chyba! “Váš účet Merchant Center byl pozastaven”. Zákazník je zmaten a já už tuším, odkud vítr vane.

Od února se změnilo Centrum zásad služby Nákupy Google, kde je dost zásadní věc: Pokud se shromažďují jakékoli citlivé údaje: jméno, příjmení, adresa, telefon, e-mail, čísla karet,… tak vše musí procházet přes zabezpečení SSL. Jak to poznáme? Jednoduše: Pokud má zákazník na stránce, na které sbírá osobní údaje, zámek a https://, je vše v pořádku a Merchant Centrum nám nepozastaví.

Jak poznáte zabezpečený web?

3.10. navíc vyšla bleskovka na blogu Zboží.cz, že přešlo kompletně na HTTPS, to bude mít za následek to, že e-shopy, které zůstávají na http a mají neotagované kampaně, těm se návštěvy z těchto kampaní budou v Google Analytics tvářit jako „direct“ nebo „none“. Jak z toho ven? Buď si přidáte do URL parametry UTM, ale pozor na změnu názvu samostatné položky, ať se neodpárují z produktů, nebo kopletně přejdete na zabezpečený protokol HTTPS, což doporučuje nejen Seznam.cz.

Další podstatný důvod, proč raději přejít na zabezpečený protokol je kvůli vyhledávačům a tedy SEO.

Jelikož zabezpečení webu patří z pohledu Google k hlavní prioritě, tak se v roce 2017 chystají změny. Od ledna 2017 ude Google zvýhodňovat weby, které přejdou na https, lepšími pozicemi ve vyhledávačích.

U nezabezpečených webů uvidíme ikonu, která vám sdělí, že se na nich nacházíme. Tato ikona se zpočátku objeví pouze u webů, kde sbíráme výše uvedené osobní údaje, později ale ikonu uvidíme na každém webu bez SSL. V poslední fázi se dokonce bude objevovat červený výstražný trojúhelník. A cokoli červeného u webu potenciální zákazníky odrazuje! Proto popřemýšlejte o investici v řádech nižších stokorun měsíčně a zabezpečte si web už teď, navíc tím získáte náskok před konkurencí!

Napište mi svůj e-mail, ať se o zajímavých článcích dozvíte jako první.