Bleskovka: Facebook spustil Plánovač kampaní

Facebook v tichosti spustil (10.10.2016) Campaign Planner, jedná se o nástroj na plánování reache a frequency kampaní na Facebooku a Instagramu. Takže je konec dnů, kdy jsme měli vytvořenou fiktivní kampaň, na které jsme testovali cílovky a zásah! A hlavně je pryč den, kdy jsme tuto kampaň nechali nechtěně běžet a vyčerpali si rozpočet!

3 hlavní využití Plánovače

Predikce dosahu a četnosti – na základě cílení, rozpočtu a časového plánu zjistíte reach (dosah) a frequency (četnost)

Vytvořit a porovnat verze – jednoduše si vytvoříte několik verzí mediaplánu (až 6) a ty mezi sebou porovnáte, díky tomu zjistíte, který bude lepší

Sdílení mediálního plánu – asi nemá cenu vysvětlovat, jednoduše sdílíte plán s ostatními

Jsme tu poprvé

Jak na to?

Nejjednodušší cesta je přes vašeho Business Managera, kde se v menu objeví další sekce “Plánovač kampaní”. Nebo na přímo přes odkaz.

Tím se dostaneme do prostředí Plánovače. Můžete vytvořit až 6 verzí a ty mezi sebou porovnávat. Určitě si verze pojmenujte, ať v tom nemáte hokej.

V horní části si zvolíte rozpočet, dosah a časový plán, v další sekci přidáte Okruh uživatelů , Účet pro reklamu (díky tomu můžete použít i své vlastní okruhy uživatelů), Umístění.

V pravé části pak vidíme jednotlivé metriky (dosah, četnost na osobu, rozložení umístění, výdaje na den )

Každou verzi můžete také porovnávat mezi sebou.

Tak to byl v rychlosti Plánovač kampaní, zkuste ho a klidně mi dejte vědět, jak se vám líbí!

Napište mi svůj e-mail, ať se o zajímavých článcích dozvíte jako první.