8 důvodů proč používat Business Manager!

Denně slýchám nebo vídám na Facebooku dotaz: „K čemu potřebujeme ten Business Manager?“, popřípadě: „Můj známý říkal, že Business Manager je jen pro agentury, mně nic nepřinese a je složitý a zbytečný.“

Z praxe vím jedno: Business Maganer rozhodně není zbytečný. Hned vám řeknu hned 8 důvodů, proč ho mít. A jestli vás přesvědčím, rovnou vám ho pomůžu založit.

Hned na začátek vysvětlím, pro koho se Business Manager (dál mu budu říkat BM) hodí. Pro malého živnostníka, který má Facebook jen do počtu, opravdu reklamy přes rozhraní Facebooku stačí, najde tam propagaci jako prokliky na web, místní propagaci prodejny, propagaci stránky a propagaci tlačítka. Ale firma, která má na Facebooku ambice a bere jej jako podporu prodeje, podporu komunikace se zákazníky, podporu brandu, podporu HR a prostě všech těch věcí, pro které je Facebook perfektní, tak je BM nutností!

Takhle vypadá prostředí reklam u stránky na Facebooku a možnosti propagace.
A tohle jsou všechny možnosti propagace v Business Manageru.

Jaké má Business Manager výhody?

Snazší správa

Ať už se jedná o správu reklam, více facebookových stránek nebo reklamních účtů, v Business Manageru je to snažší – všechno je přehledné.

Všechny účty máte na jednom místě.

Přístupy

V BM je možné přiřadit kohokoli na základě e-mailu: správce FB stránky, inzerenta do konkrétního účtu pro reklamu.

Dynamické reklamy

Ty bez BM neuděláte. Jedná se o produktový remarketing na Facebooku, ke kterému je, stejně jako u Google AdWords a Seznam Sklik, potřeba tzv. XML feed, ve kterém jsou všechny údaje o produktech z webu. Tento feed se nahrává přes Business Manager.

Vždyť už ho skoro používáte!

V prostředí Facebooku máte 4 základní propagace, které jsem zmínil na začátku článku. Abyste mohli vytvořit další, musíte kliknout na odkaz Přejít do správce reklam. Tím se dostanete do všech možností propagace na Facebooku (vlastně do prostředí Business Manageru), včetně pokročilejších konverzních reklam, ke kterým je potřeba Facebook Pixel a trocha úpravy html kódu na webových stránkách.


Pixel

Díky Pixelu můžete sledovat chování uživatelů na vašich stránkách. Můžete se na ně zaměřit, znovu jim ukázat produkty, služby, příslušenství nebo třeba volné pracovní místo, ale také můžete vytvářet tzv. podobná publika, která využijete pro lepší a užší cílení.

S pixelem můžete dělat doslova zázraky, třeba ho upravit a vložit na stránku odeslání objednávky, a hned máte konverzní událost. Nebo ho nasadíte na konkrétní stránku odeslání formuláře, a máte další konverzní událost. Pak už jen vytvoříte konverzní kampaň, kde jako cíl nastavíte třeba odeslání formuláře, a Facebook začne reklamy zobrazovat lidem, kteří by mohli vytvořit tuhle konverzi, a tím přinést firmě zákazníka.

Power editor

Je perfektní na přípravu kampaní, ale i jejich úpravu a správu. Jedná se o offline prostředí, ve kterém můžete provádět změny v reklamách a poté je jedním kliknutím okamžitě nahrát.

Kreativní portál

Jak bude ta reklama vypadat? Můžete mi poslat náhled? Jasně že můžu! Mám na to kreativní portál. Parádní věc na přípravu samotného vzhledu reklam. Ať už vytváříte klasickou reklamu, carousel (rotující reklamu), video nebo 360°video, jednoduše vytvoříte náhled, zjistíte, jak bude reklama vypadat, upravíte text. Návrh můžete uložit i poslat URL adresu na schválení nebo k okomentování.

Automatizovaná pravidla

Jak jsme psali v článku o lednových novinkách v onlinu, na jednotlivé sady reklam, kampaně i reklamy je nově možné vytvářet automatická pravidla. Při splnění zadané podmínky se kampaň/sada reklam/reklama zastaví, nebo se odešle upozornění na e-mail.

Business Manager ve skutečnosti není složitý, stačí s ním chvíli pracovat a zjistíte, že je v některých věcech logičtější než třeba Google AdWords. A poslední výhoda, kterou uvedu: Facebook Business Manager pořád zdokonaluje. Je vidět, že ho víc a víc upřednostňuje. Podle mého názoru je jen otázka času, kdy bude možné vytvářet reklamy jen přes Business Manager. Tak se ho nebojte.

Konečné rozhodnutí, jestli BM používat je na každém z vás, já si už bez něj nedokážu představit reklamy na Facebooku!